4.1.15

Januari Empat

My thoughts on the 4th of Jan 2015.

I must live a long, peaceful & healthy life. Sebab kehidupan aku secara mandiri bakal mulai lambat. Makanya menyenang-nyenangkan orang tua terlebih dahulu, mengumpul wang buat hari muka dan travel ke mana-mana tanpa merisaukan orang tua malah menggunakan wang pendapatan sendiri.

4 Januari dan hari ini ulang tahun lelaki Januari ku, Babah. Cinta dan kasih buat orang tua ku tak pernah pudar. Semoga Allah swt menjemput kami ke Makkah untuk bersama menunaikan ibadah umrah - it's been my mom's wish since forever. Dia ajar aku banyak tentang sederhana dunia. Dia kurnia Tuhan paling besar dalam hidup aku. Dari dia aku belajar Islam dan iman. Dari dia aku belajar balance dalam kehidupan. With the guidance of the lord, he'd always find peace to maneuver the family towards the blessed ways - democratically but with love & care for his beloved wife and childrens.

Suatu hari nanti, kalau ada rezeki, anak aku akan adore lelaki yang mereka panggil ayah. Aku harap lelaki tersebut sebaik hatinya seperti babah dan anak itu bakal lebih berbakti untuk orang tuanya lebih daripada aku. (Angan kan? Tak salah. Yang baik-baik sahaja.)