20.11.14

Modus

"Modus itu bererti cubaan mengorat oleh satu pihak." Kamus dewan bahasa dan pustakan anak-anak gaul Bogor.

contoh ayat:
"Tu lihat tu.. Si polan mau modus sama kamu." atau
"Eh coy..kamu modus sama si polan ya..?"

Yang aku tahu cuma modus operandi. Modus mengorat ni aku baru fahami. Dan sayang seribu kali sayang, dengan umur ku menjengah pertengahan dua puluhan ni, sedikit gerak modus dari mana-mana pihak pon aku tak beri apa-apa reaksi. Kalau ada cubaan modus  lima-enam tahu yang lepas; mungkin aku mula menjauhkan diri daripada orang-orang tersebut. Zaman sekolah menengah apatah lagi. Burn all the bridges. As an Aries babe, aku pilih siapa yang patut modus dengan aku. Not the other way around ah. (oh i'm so full of myself..)

Tapi sekarang tidak. Kau nak kata apa pun kata lah, nak buat apa pon buatlah. Tak ambil peduli. Yang aku tahu jiwa aku sentiasa dalam keadaan tenteram. Aku di sini bukan nak main modus. Ngerti?

Aku nak habiskan sarjana, s e t t l e  d o w n.


p/s: modus..modus.. aku ni baya kakak korang. ku tampo kang.


Hai Yuna, awak cantik. 
Java sound Fair Festival berlangsung semasa exam week.
Maaf lah tak dapat datang.
Tapi saya ada tengok live streaming awak performed. 
u wowed me my dear.
ok bye.