05 April 2012

Ukhwah Tak Hangus..


Dah coming pon..

Actually this title kinda remind me of my housemates @NashAmira and @aisyahVL. We've been through hell & pretty much everything. So guys, during making this script honestly i put every kesaksamaan karektor based on you guys. Also my mum, who nagged a lot during my reign of 'anak dara duduk rumah & cook". Hahaha..

Cerita asal : Abrar Shafie (classmates), Kak Faz.

Aku teringat Kak Faz suddenly buzz aku pada suatu hari dan minta kerjasama untuk tuliskan skrip. Jadi, hmm..untuk bekerjasama dengan mereka yang aku tak kenal langsung agak payah. Tapi cuba ketepikan semua tu dan semestinya jadi profesional. Yang penting aku dah deliver apa yang aku mahukan dalam pembikinan skrip & scene. Walaupon effort and idea mungkin tak seberapa & aku pon sebenarnya tak puas sebab tak turun sekali untuk editing, tapi ah dah siap pon.. Kalau lah aku tahu sambutan video ni bakal cecah ratusan, malah sekarang dah cecah ribu, aku pasti akan lebih involve. On behalf of that, i'm apologize for my missing 2%.

This is Musalman.

Which is why i'm thankful to @nenekedoraemon and @abrarshafie and fellow team mates.


Cerita ini cerita fasal Musalman (bukan nama sebenar), Abu, Panda dan Hasan Misran. 4 stooges living together and Abu as their 'mother'. Cerita fasal orang yang tiada mak yang nak cari makan. Betapa besar impak masakan mak terhadap hidup seorang anak. Fasal kawan yang lupa/tak cakna dengan orang yang dah tak ada mak. Tentang kawan yang mengingatkan kawan yg lupa tu tentang kesensitivitian. Tenang Hasan Misran yang blur, comel dan tawaduk. Tentang salah faham. Tentang risau. Tentang sebenarnya "aku mulut cakap lepas, aku mintak maaf" tentang "Ah asyik aku je yang masak!" dan tentang toleransi.