14 February 2012

Perempuan; dah sebab dia sayang.

Aku..tak mahu berebutkan kau dengan orang lain..atau perkara lain yang kita tahu hanya fana dalam dunia ini.
Aku dah penat sayang. Berebutkan tuah untuk bekalan masa depan, berebutkan tempat di sisi Tuhan, berebutkan perhatian daripada orang-orang yang aku sayang-sayang..aku penat.
Jadi aku mohon. Aku tak mahu berebutkan kau dengan orang lain, perkara lain.
Kau cuma perlu untuk aku. Dan kita untuk KITA.
Hanya ruang ini yang kita ada untuk dipenuhkan dengan bicara, gelak tawa dan cerita kita.
Percayalah, yang kita berdua tak perlukan entiti lain bagi memenuhi ruang kecil ini.
Cukup hanya buat kita berdua. Cukup hanya buat kita berdua.

***

Maaf, memo yang aku catit sepanjang ekspedisi Sinai-Dahab tergendala untuk di-update ke sini. Nanti senang aku akan salin semula.

***

Perempuan yang menulis di atas sekali tu tak tahu yang dia berdepan dengan dunia yang penuh dengan masalah. Ya lah, kalau namanya manusia dan cinta itu sebenarnya penyakit, beritahu dia, yang dia mabuk. Mabuk dan berhalusinasi.

***

Tak tak tak..awak tak selalunya betul. Ini bukan uterus berdarah aku sedang bercakap.

***

Insecure and Diabolical. Biasalah.