10.3.11

Menu

setiap yang datang itu adalah simbol bagi satu fasa.

macam makanan. macam waktu makan.
ada pembuka selera, ada menu utama, ada pemanis mulut.

ada pula semacam sarapan (paling memberi kesan jangka masa panjang)
atau makan tengah hari (hangat yang lapar, pelahap, gelojoh)
mungkin selingan minum petang atau makan pagi (alas, saja mahu kunyah, isi waktu senggang, sementara)
semestinya makan malam yang romentik (lebih tenang, lebih damai, mungkin tahan sampai subuh)

tapi kalau supper, you boleh suffer. mana tak nye, asyik-asyik yang fast sahaja. yang hot hot.
benda senang nak dapat. bukan lagi di mamak's, kini di bangleshi's pulak!
macam kes kudapan selingan tadi lah. ceh!

tapi kes aku, masih lagi dalam membuka selera. geram nak terkam pemanis mulut, tapi ku tahan ku sabar.
sebab giliran hidangan menu utama belum sampai-sampai lagi. sigh. sabar.

*cube try gelak gaya anggun, ku cuba cuba, belom cukup menggoda*

aku suka juga yong tau foo.
ada yang goreng, ada yang celur, boleh pedas, boleh biasa, boleh tambah sup. Flexible.
cepat, panas tapi mengenyangkan.
aku boleh baham waktu pagi, tengah hari mahupon malam.
boleh turn on bila-bila masa! keh keh keh..

agak agak ada dahi tu ada kerut lapan belas tak nak memaham entri aku ni? aku cabar ni!