19 January 2011

FED UP


entahlah kawan...
bukan jenis aku untuk duduk berteleku dan memeras kekecewaan keluar dari jiwa yang kacau. sungguh pon ada yang mengatakan tulisan yang paling berbekas itu terbit daripada jiwa yang kacau. kali ni aku terpaksa doubt. atas sebab kekecewaan yang melampau.

hah! jiwa yang kacau itu aku dan kamu pon boleh lihat betapa aku sedaya upaya menulis keraguan apa yang aku hadapi sekarang. mungkin sebab aku berdarah A, aku kurang berterus-terang seperti AB, dan tidak pula mulut lepas seperti O. situasinya aku ini sekarang; fed-up dengan falsafah cinta dan seakan-akan fuck up melihat keletah cara manusia dipasang-pasangkan.

yang aku sebal, mereka yang bercinta dalam jarak kurang 100 batu itu bertekak dan bertegang urat,menyembunyikan perasaan terkilan masing-masing dan akhirnya hati yang dulunya ada bunga cinta, nah sekarang? penuh nanah benci! silapnya apa? kurang komunikasi sahaja. perkara yang boleh diselesaikan secara lisan, selesaikan. phone call. sms. jumpa. romen. ikot suka!

aku ini pencinta kedamaian. aku suka keadaan yang aman. setakat makian- hey kau prangai cam babi dasar manusia tak untung diri- takkan membantu aku menyelesaikan masalah yang mereka hadapi. sampai aku muak untuk menolong! aku muak! mual dan muak! aku sebal sangat-sangat!

habis sembur pasangan2 yang tak tahu untung tu, aku tahu, aku perlu mintak maaf. cara aku kasar. mungkin sebab aku pon sedang tensi. aku darah A, aku banyak simpan dan banyak cakap yg manis2 sbb nk jaga hati orang! tapi aku dah fed-up - gile babi - pon tak fed-up mcam ni sekali! syukur, kakak aku dulu bercinta tak pakai Fesbuk, Twitty mahupon YM, tapi kekal je sampai jinjang pelamin. alhamdulilah anak nak masuk dua dah! tapi, apa yang aku nampak depan kepala aku skg, dengan fb,twitty,blog,abes menatang tahik internet mana yang ada sakan bercinta end-up tamo cakap2 kalau ada terbuku kat hati..kamonlah..korang wat lurus bendul kayak aku ni tak percaya pada hubungan cinta, tahu tak??! 

ya, mungkin benda2 yang aku cakap ni akan makan diri sendiri balik. Ujian untuk aku pula. tapi saban hari aku berdoa agar aku peroleh kebahagiaan dan kebahagiaan aku itu dipelihara olehNya. aku akan usaha yang terbaik untuk kebahagiaan yang aku peroleh skg. that's it! 

bersyukurlah kawan-kawan.. aku ni jauh dari makpak.. kontek pon skali skala.men mesej2..nak kol mahal.dah berminggu tak skype sebab skype mesir ni bebal yang amat! makpak boleh ease perasaan gundah gulana kita. cuba bayang org yang tade internet connection nk hubung ngn mak pak ka, marka ka..depa tu lagu mana? yg takdak makpak atau keluarga lagi la haru..so bersyukur siket dengan cara layan org len baik2...! aku nk treat kekasih aku macam kawan baik..benda apa segala aku citer kat dia..sebab aku nak gain semula rasa percaya pada manusia..aku tamo treat dia macam pampers pakai buang. kesian tau!

dan sebab tu jugak aku berbaik2 dengan semua manusia. bekas kekasih gelap ka, cerah ka, depa tegor kita senyum ja. susah apa?! ko dapat pahala sedekah! musuh ka, baba gila selalu cas sewa umah mahal2, atau golongan PMRAM yang selalu menghantui sisi malam ku, haha..depa tu smua aku senyum saja! kalau aku pon rageee manjang..hahaha takot tak lama lak idop puak2 suka sakitkan ati org neh..ahaha


saat aku mengamuk dan mahukan tempat untuk berpaut dan mengeluh, dia bagi aku lagu neh. aku pon layan.sampai sendu aku putus napas!


wish aku boleh coret sesuatu yang indah hari ni. tapi takleh. hati mengamuk. 

She's just like him
Spoiled rotten, confused by the lies shes been fed
She's searching for no one (but herself)
Her eyes turn to green and she seems to be happy that she is here
And this time I think you'll know

You're not alone
There is more to this I know
You can make it out
You will live to tell