23.12.10

trauma spot Q dan trauma berpisah kasih

Salam alaik... :)


lokasi : ruang tamu
masa : baru pulang dari gamaah
kondisi mental : separa sedar.

Let's talk about spot question for examination. see, my lecturer ada bagi numbers of spot question. writing question selama sejam. heaven la kalau boleh membantu bila exam nanti. sape yang tak suka spot Q kan? ko larat ke nak telan satu buku setebal 2jari tu? hakhak..


Spot Q..lazat kesemuanya. aku 'kekah' dan hirup dengan baik setiap yang diberi oleh lecturer.

1.15pm masuk dewan peperiksaan. belakang aku semua pakwe2 ensem. ini boleh menganggu kosentrasi, getus hati aku. aku kedepankan sedikit kerusi. di hadapan aku betul2 ada Nash, depan belah kiri pula Esah *housemate* belah kanan aku pula dinding. kertas soalan dan buku jawapan mula diedarkan oleh prof2 dan balaci2 prof. aku tunduk penuh redha. kumat kamit menyeru malaikat supaya menutup pandangan prof2..supaya kerja nak meniru nanti senang... :)

bila pena biru sudah aku asah tajam2. tinggal perlu aku catit limpahan idea2 dari tok guru. "you can start now..!" ZzaAAaaaAAAaassss.. aku mula menjawab sambil menghela senafas bismilllah.

jam 2.15pm. alhamdulillah. selepas tergaru-garu dan sedikit headbanging, menanyi lagu Soledad by Westlife sambil diiringi okestra jejaka2 ensem di belakang, dan tiba2 Seize The Day by Avenged 7X masuk tempo; yes, aku berjaya tarik nafas separa lega. kenapa separa? kerana para-sternal lymph nodes yang aku spot tak masok exam. ohh..zelaka ya amatt..!

alkisahnya, yang aku spot, sikit2 takde. tak rasa nak mengamuk ke? ada..sape kata takde.. para malaikat pon telah menjalankan tugas metreka dengan 'baik'. ada sorang prof ni tak putus2 tengok aku macam gaya nak telan. muka aku ni, ada gaya bekas makwe kepada pakwe dia gamaknya.. ekekekekeke..

"susah tak soalan?" tanya seorang baghal kepada aku. aku paling menghadap si penanya. oh.. hensem. ok tarik napas dalam2... aku mampu senyum sahaja. tak terjawab soalan. tak. bukan sebab terpana dengan kekacakan dan loghat utara si kacak itu, tapi lebih memikirkan nasib aku..exam ni exam carry mark. dayyyuumm.. aku masih lagi sengih. air liur ditelan terasa kesat.macam pasir campur lumpur.

Nash yang melihat aku yg sedang terpinga-pinga dan lost dalam situasi itu, menjawab soalan yang diberikan oleh si kacak. aku masih diam dan seolah bingung. masih bingung. lantak! aku keluar daripada situasi yang awkward tu.

spot Q kalau tak keluar exam nie, bikin haru macam kalau dah lepas berpisah dengan kekasih. walaupon dah dua tiga jam, malah dua tiga hari dan ada juga makan masa sampai dua tiga bulan, trauma nya masih berkekalan. harus berkekalan.

trauma spot Q =is equal to= trauma berpisah dengan kekasih. hippopotamus diterima. 

berpisah mati, aku boleh tahan lagi.
berpisah hidup, aku bingung.

jadi tindakan aku sekarang adalah prepare mental ini utk next exam. no more spot Q, janji arab bukan leh pakai sangat..bikin senget kepala..
juga hati aku ini, pon aku kena prepare untuk next kekasih... kehkehkeh.. gatai..! pok kapla baru tau!

trauma spot Q dan trauma berpisah kasih ni rasa mungkin lain. tapi tahap keparahannya mungkin sama.

kesudahannya, aku craving eskem paddle pop pelangi.

ps: hey hati, sihatkah?