31 December 2010

Sebab Pelajar Luar Negara Kahwin Sambil Belajar

salam alaik. tajuk macam ade tak kena..ahhh..blasah saje!

gambar hiasan penaik semangat.


cerita tak de kena mengena dgn gamba mahupon link. hanya promote semata-mata.
aku ada senior lelaki yang sudah beristeri dan beranak satu. si isteri merupakan pemegang sarjana muda akauntan UIA manakala senior aku pula sedang berhempas pulas untuk graduate sbg pemegang MBBS. ya, mereka menetap sementara si suami habis belajar di Misr ni. bukan satu pasangan, beribu lagi pasangan yang sudah berkahwin (pelajar) yang sedang belajar di luar negara. so sudah jadi satu macam culture. especially those kawan2 aku yg kat malaysia said; oh, pergi Misr mesti kawen punye! harharhar..*funny la sgt? ingat nikah ni mcm main family pondok2?*


bahagia semedang je aku tengok pasangan muda yang sudah halal berhalal ni menjalani kehidupan mereka.
berjalan senang, ke sana ke mari senang. tak payah susah2 mintak bantuan otromen aka musyrif utk ke mana2. tade fitnah, tade tuduhan liar. 


"kahwin ni kemuncak pelengkap kehidupan" kata Cikgu Azri, guru pendidikan jasmani dan rohani aku. belajar? sedang. kerja? ondaway. apalagi? kahwin jom?! kalau kahwin time belajar, lebih2 lagi pelajar yang berada di luar negara possibility dia sangat cerah... lebih 34% cerah berbanding pelajar yang belajar di dalam negara.


antara dalil2 utuh kukuh yang bakal aku fatwakan adalah... ;
# isu keselamatan. lintas jalan kat Misr ni kena pimpim tangan yo! asyik gituww..! nak kemana2 pon sonang..
# saling memelihara hati, fizikal dan rohani. i take care u, u take care i okeh! 
# kekurangan pilihan; jadi kes rambang mata tak mungkin terjadi. haha
# belajar + honeymoon. syok siaakkk! romenstik gituu aww awww..
# isu fitnah, tuduhan dan gossip panas lagi liar berkurangan..
# support pakai duit tajaan PA&MA tak pon kite keje part time ye yang.. ^^~~.*ini kes terpencil mungkin.....
# mengelakkan KEGERSANGAN berpanjangan semasa belajar. ehem!
# lebih fokus belajar dan skor MUMTAZ cow coww punyer..tanpa hati, minda dan mulut berzina teringatkan buah hati atau risau KENAPA AKU TADE MARKA LAGI NIEYY??? vavivavivavi..!! 
# boleh DATING suka hati kat mana2, pegang2, raba2, pelok2 tanpa gusar akan DITANGKAP UNIT HISBAH dan bangga riak takburnya boleh cakap 
"oh, MUSYRIF saya adalah SUAMI sy sendrik!" 
hahahahahahaahahhahahahhahahahah aku suka aku suka!!!
# tak ada lagi orang ungkit citer lama kau dan bekas pakwe. hello..I'M MARRIED NOW ok. biasa yg suka butthurt sekow2 ni adalah makwe2 typical yg psycho over jealous dan queen control freak berada di MALAYSIA.
*ciss..mentang2 ko tak dok kat mesia dah..clakak fiq! ahahaha*
# bila da ada anak, boleh bawak anak g jalan tgk tempat org, amek gamba byk2 padehal anak tu tak akan ingat pon sebab dia hanya berumur setahun. hakhak.. oh aku lah pasangan muda yang cute lagi bahagia! aww..aww.. i loike nyahh..


okeh.. ini pandangan akal senteng...aku menulis ni sambil on drugs. winter tak habis2 memeranjatkan aku dgn kejutannya sampai terenjat habes semua nerve aku. kalau aku mahu kupas secara serius, aku repost lagik dengan lebih kaler2! hakhahaha


oh ya, kalau kamu ada pandangan tersendiri sebab2 pelajar luar negara kahwin sambil belajar boleh kongsi sama2. trimas.


*nak pakai reason ni cakap kat mak, agak2 boleh pakai tak?? ~(^;^)~