12.12.10

Pandai buat ----, pandai buang..

entri warning, tak sanggop terkejut baca, sila blah. S E K A R A N G.

Hey bro, apa kabar adek lu hari ni? Kabar sehat? Bagus.. ajukan senapang patah itu ke lobang yang sah, jangan buat lapisan kek pandan mahupon kek keju di dinding2 tandas. Bikin cemar tahu?! Bau celaka macam bater kueh tak masak dan membasi. Silap haribulan hidung wa jadi saksi bila judgement day nanti atas dakwaan lu membazir.. membazir tu amalan syaiton nir rajimm!

your digestive system

Maaf kata, gua tade mood mahu berlembut, jiwa wa memberontak hari ini. Wa penat layan desakan emosi segolongan bro yang pandai buat tahik tapi tak pandai buang. Lu pandai makan sedap, kunyah perlahan-lahan dengan saliva- yang di-secrete oleh salivary gland- containing amylase enzyme memecah dan digest food mana2 korang sumbat dalam mulut dengan bantuan gigi tua bangka dan lidah maha kesat.

Kalau lu lupa basuh tangan lepas main2 dengan produk tenusu, lu naya, lu mungkin dijangkit bacteria e-coli. Oh, hiro pasti menggeletik suka bila baca nama bacteria ni.. bacteria e-COLI. and Kalau lupa baca doa dengan penuh kesyukuran, lu lagi naya, lu makan dengan syaiton..bak kata cikgu taik lalat besar kat hidung masa wa tadika dulu. wa suka main dengan mole cikgu tu yang tertenggek kat hidung mancung beliau. Toink, toink..

fokus cara begini!

Ok. Focus. Concentrate bak kata omputes.. hah! Dah lu pandai makan, lu sendrik tahu makanan tu jadik apa selepas segala nutrisi nya diserap oleh ileum2 yang melekat kat perot tu.jadi apa..jadi taikk.. Part paling best, kejadian di rectum, fibre2, sisa2 tadi jadik gumpalan ‘sampah’ yang mana akan diserap air2nya supaya feces atau stool atau najis lu tu nanti jadik gumpalan keras ala mantap bila keluar dengan tenang. plup.. gitu....!

Kalau mahu tahu cara2 memberak secara jayanya, nantikan tutorial cara2 memberak dengan betol dan mungkin, wa akan silakan blogger mana2 yang terkenal dengan kes berak beliau buat motivational talk ‘bagaimana untuk jadi cemerlang dalam hal walimatul-urus di jamban duduk mahupon jamban cangkong’ . Lu kenal siggplus? Aha, dia antara blogger yang wa tahu, femes dengan upacara membuang najis ni. Lu kenal obefiend? Dia antara manusia yang faham bila berak, anda perlu jadik serius, tahik tak suka senyuman tau..?

Yang penting tempat nak membuang hajat –sedikit kesopanan di sini ya- perlulah di tempat yang strategic. Tahu jamban, cangkong mahupon jamban duduk yang covernya ada yang ada akuarium atau disalut emas bertatah berlian swarsjoki  atau bagai2 lagi, ha.. itu tempat lu boleh buang segala sisa kekacang, nasi lemak tiga pinggan atau apam balik pasar malam yang lu telan sabtu kelmarin. lu boleh jumpa jamban ni di sebuah kotak besar yang tercatit w.c, toilet, ladies, gentleman, or even dumb-ass.

okeh..ini jamban ada aquaria..
yipeeeee....!!!


Wa tak kesah cara lu bersuci selepas tu. Sama ada kesat pakai tisu, pancut pakai air atau calit dengan bucu batu. Yang penting lu jangan colek pakai jari tengah dan lu palit ke hidung wa…kalau tak lu memang sialan..memang siamang..lu bukan manusia..lu adalah adik beradik palat.

okeyh.. ini carta bagi sesi perkenalan lu sama bahan buangan lu.
come on.. shake hands now u two...

Hari ni wa tensi.. ada kesan coklat ala coklat cadburry -yang cair di tangan bukan di mulut- pada batang hidung aku… bro, lu pandai buat, pandai kemam taik lu dalam rectum, bila da kuar, lu jangan palit ke muka orang..lu kasi flush bro..  kalau lu nak wa yang cebokkan lu jugak, aiisshhh, penatlah wa macam ni, babbbbyyy!

harap2 lu orang pandai menaakul entri ni sendri. kalau lu tak mampu, buat2lah bertapa secara spiritual, moga dibukakan minda, dicerahkan hati untuk memahami.

sekian. jangan main palit2 lagi ye palat....


Sometimes I need what only you can provide: your absence.” 

- Meinnemis Nohamjahian.