12.11.10

A Date with Pharaoh

Salam.


Happy holiday u guys yang menyambut festival (di sini perayaan = festival) Aidil Adha. Aku masih lagi menunggu cerpen berbentuk tazkirah untuk dibaca sempena nak menyeru kembali semangat Aidil Adha, masih belom jumpa yang menarik. Rata-rata mengulang isi yang sama cuma bedanya mungkin olahannya sahaja. Mahu bikin tajuk sendiri..ah..aku belom cukup katang untuk mengarang idea2 yang menarik.


Mafhumnya, esok, insyaallah, aku akan bertemu enam mata dengan firaun-firaun empunya empayar egypt yang hilang. Ahh..sedikit teruja memandang aku bakal dibekalkan dengan tourist guide yang gantang2..kihkihkih..okay2..fokus2.. Teruja kerana mata aku bakal menjamah sendiri tinggalan sejarah yang dulunya mayhur dan hebat! Cumanya aku sedang sedikit panik. Mahu berpakaian apa? Gaya apa? arghhh..lagi tensen daripada nak berdating dengan Hayden Christensen.. Jadi aku pon survey gaya2 hebat macam mana biasa org pakai bila jumpa brader firaun..



mungkin lebih cantik pakai topeng emas.
keti kasi wax licin2..! 

gaya gini pon boleh dipertimbangkan jugak...
barulah berangin sikit..segar gitu..
hahaa..abes terjojol selulit nanti..baru auuummm!
nanti jap..biar aku pikir 927365 kali dulu!

Baju dah setel..sekarang gaya pulak..!

adakah aku perlu rujuk buku anatomy untuk godek bahagian upper limb brader piraun semata-mata semangat menjawab pereksa aku berkobar kobar???
ahh..........mungkin aku juga boleh seru2 semangat dia(utk apa, itu rahsea!)....
marang krapu kepondeng marang skerper!
puihh kanan puiihhh kiri..!


ok..macam mana kalau brader piraun tu ghairah tetibe sebab tengok aku pakai macam org tak cukup kain tadi?? mahunya aku nikah gantung kat situ jugaakkk..!
tak rela aii nyahh..`~!!
rraawww..! aii teruja tengok budakk..!!

or should i consider Paris Hilton punya maxi..?
mau bergegar bumi Mesir sebab The Mummy return betol2 nanti! hahaha
ehem..ada jugak bakal sarung aku dengan guni kentang..hahahakkktuuiihh..!

but i think...best of all...
adalah outfit oleh Hana Tajima Simpsons
(link di atas)



style abes minah ni sorang..young fashion designer and a muslim. tgk la booties tu..ahh..nak satu, puhleazz...!!!! ni kalau brader piraun tengok aku pakai gini ni, kompem, brader piraun nk convert masuk islam! kihkihkih..
ok2..no heart feeling..no butthurt ok..!


u can access on her website (linked) to check out more outfit and selendang tutorial. awesome ..!


will head off to Cairo for aidl adha festive right after 'a date with Mr Pharaoh'. Hopefully boleh jumpa mat Sarawak pujaan ramai gadis~~ Mr Asada skali. and beli postcard buat mr Bohemian. oh ya sebelom aku lupa, kena tambat sekor mat arab putih-putih pink untuk Cdot the Dot dan sumbat dalam kotak 
Fed-ex...hehehe..nak letak dalam aquarium, katanya! and beribu lagi pesanan nak dilakukan. apa2 hal pon..harap2 aku boleh langsai benda2 ni nanti.


so..bucuk masyam kakanda2 dan adinda2 skalian..with lots of love...happy festive..! 


xoxo