21 November 2010

Curi

hidup sensorang ni biar macam marshmallow. 
ada warna ceria, rasa kenyal, manis sikit-sikit tapi membahagiakan orang lain.
source pic : Esah

TERMENUNG

"Kadang - kadang bila keseorangan kita akan termenung jauh.

Melihat bintang di luar tingkap.

Bunyi cengkerik beralunan sana sini.

owh..

gua kena belajar semula setelah lama ditinggalkan pengalaman itu.

senyum luar

sengih dalam."


Aku dah mula gatal tangan mencurik hasil kerja orang (nukilan kat atas warna ungu violet bukan hasil aku. tempat aku ni tiada bintang, tiada cengkerik, semuanya hibernasi sebab sejuk!). 

Aku ni jujur orangnya. Aku bagitahu kalau aku mencuri. Tapi kadang-kadang ada benda yang aku curi seperti contoh aku curi hati..aku bagitahu orang jugak yang aku curi tapi lambat lagi kalau nak pulangkan balik. Biar rasa..biar rasa..

Ah...kalau main police and thief pon swonok jugak. kau jadi polis, aku jadi pencuri! Biar sama-sama rasa...

p/s: sastera mana boleh masuk dengan 2fast 2furious. tengok lagi movie sambil update blog..ahh.. Fiq, ko senter ke tak sekarang nie? haha