26.8.10

Bakar saje bendera, Baling saje tahik!

Greetings~


berbuka puasa pada malam ni terasa sungguh nyaman dan ajaib sekali. badan pon rasa ringan, macam rama-rama. solat pon senyum semedang je. tapi akak senior aku dulu pesan kalau senyum time solat tu hukumnya makruh. ini semua penangan soya panas sama rotab 5 biji yang buat aku rasa syukur bertimpa-timpa. betapa aku rasa disayangi dan dikasihi. terima kasih Tuhan.


sambil tunggu waktu isya', aku buka tivi, tonton berita siaran media prima - media elektronik cengkaman kerajaan dacing.


DANG...!!!!


semalam kau main taik, harini kau main bakar bendera. pergghhh...! ni namanya dugaan dalam bulan ramadhan nie. bikin ati wa panasssssssssss aje.. adoiyai..! 


dalam brita kata, ahli parlimen and ketua parti politik di Indonesia telah sebulat suara menyokong tindakan sebilangan kecil rakyat mereka membuat tunjuk perasaan di perkarangan duta malaysia. malah para pemimpin tersebut membidas tindakan menteri luar negara mereka yang bersikap lembut dengan Malaysia. malah ada idea untuk melakukan membekukan apetah terhadap hubungan malaysia-indo. ini semua hanya gara2 3 orang pegawai perikanan dan beberapa nelayan Indonesia yang dicekup dek polis di malaysia. 


aku tanya bibik, "Bik, kamu mau nggak pulang ke jakarta sekarang?". bibik balas, "mereka itu semua bodoh! sengaja bikin ribut. otaknya letak di bontot!"


nah! itu kata2 seorang warganegara Indonesia yang mencari rejeki di negara kita ni. mereka membangkang tindakan segelintir penunjuk perasaan di sana. mereka label, ini kemaluan yang cukup besar untuk ditangani. bagi aku, masuk kandang kambeng mengembek, masok kandang babi, membabi lah! aku agaklah, yang bakar bendera, yang campak taik, yang poanjat pagar duta macam beruk tu semua PATI yang kena halau balik dari Malaysia. tengoklah saudara senegara depa yang berlambak di Kelang and Chow Kit, takde nak berak ke hape. dok sennag lenang je. siap berniaga di bazar. takde kes ape pon. 


kecoww..!


setakat taik aku rasa aku paham,, memang fi'il rakyat sana nun suka maen dengan benda najis nie. aku ingat lagi rumah jiran aku kena pecah masuk dek perampok indonesia, di-taikkan rumah tuh sebagai tanda kenang-kenangan. kalau berak tu kuar emas boleh consider lagi. dem..!


aku tak salahkan kerajaan malaysia yang ambil sikap cool, macho dan maskulin. chill aje ek. chill sampai pulau batu putih pon boleh kena sapu, chill sampai lot2 minyak diberi kepada brunei. chill lah.. chill... belom sebot pasal kes air dengan singapura. ceyht!


negara seberang tu pon kena ingat, kena timpa bala, negara yang korang dok taikkan ni jugaklah yang sampaikan bantuan dulu.. bukan orang lain..


bulan ramadhan ni bulan baik. nak bergaduh apa pasat.


fuuu~~ ingatlah Fiq, sesungguhnya kau sedang berpuasa!
sabar naa....