13.7.10

Bukan Gadis Disampahkan

warning. ini luahan perempuan tak matang.taknak panas hati..baik jangan baca awal2.


entah bahana apa aku ditemukan dengan puisi Fynn Jamal. sumpah aku suka semua emosi yang beliau luahkan dalam semua tulisan beliau. sekarang satu Malaysia da kenal Fynn Jamal through program Keynote uh. lantak lah. aku masih boleh cium bau puisi kak fynn biar ramai yang kerumun pun. 


aku pernah alami kes cinta disampah. satu word yang boleh describe semua. sialan. kenapa? sebab aku sedar aku manusia penuh dengan rasa. aku tak mintak dibohongi. aku tak mintak cinta aku dipalit tahi. sumpah sialan. adat dunia aku diajar hidup menerima & melepaskan. aku faham keadaan orang tersepit & bodoh tak tahu nak buat keputusan. tak tahu nak stand up for his right. tak voice up apa yang dia rasa. damned la orang jenis begitu. jadi aku amek keputusan melepaskan dia pergi. sebab aku tak sanggup cinta aku disampah-sampahkan. tak sanggop hati aku dipijak berkali-kali. 


his best friend pon cakap that i deserve more than that guy could treat me. my bestie siap buat 'kenduri kesyukuran' kat Mojo after she heard bout me & him. she said that love shouldn't bring the negative side of you. love should bring the positive quality in you. no doubt after i met him i became more feminine (or should i say graceful? whateva..) but turn out i became cruel to myself. longing for him. makes me sick, makes everybody around me sick.


petunjuk Ilahi buat kali terakhir melalui intuisi yang dikurniakan, sah. aku perlu buang jauh2 cinta ini. sebab cinta dia telah buta. buta hati.. buta mata.. tuli telinga. "i can't take this anymore" i said to myself. so, what is done is done! we're through. finished.


"TRY TO FORGET SOMEONE YOU LOVE IS LIKE TRY TO REMEMBER SOMEONE THAT YOU NEVER KNOW."


yup. betul. makin lama aku rasa aku da tak kenal dia. aku da tak kenal di mana dia yang menangis depan aku dulu, yang menyesal depan kawan2 aku dulu, yang protect aku dari any harm, yang advice aku macam2, yang berkongsi rasa pahit manis kehidupan..yang macam2 lagilah kan..korang pon pernah bercinta..penipu tak tahu apa2....


dem.. orang itu sudah hilang. yang tinggal..none..! null ! zero..!


aku berani taruh aku bukan macam bitch mahu salak bukit berebutkan lelaki. buktinya aku sendiri lepaskan dia pergi. 


biarkan si labi terjun dengan labu-labunya.