07 May 2010

keputusan

kenapa susah untuk aku ucap selamat tinggal?? bye bye or adios? kenapa yea? kenapa susah untuk aku ucapkan goodbye pada memori, moment yang indah?

aku mulai terima hakikat. manusia suka pada sesuatu yang indah, cantik. jadi aku manusia yang biasa-biasa ini sudah terbiasa menerima & menikmati yang indah itu. tanpa dalih.

jadi yang indah itu terus melekat. tak mampu disingkir walau datang clorox, daia atau trojan [penyental].

aku bahagia andai moment yang indah itu datang bersama-sama keberkatan yang berpanjangan. sungguh, telah aku panjatkan kesyukuran pada Yang Maha Esa. memohon petunjuk & hidayah. agar kekal terang jalan yang aku susuri ini.

ada moment yang cukup manis tapi datang bersama keresahan berpanjangan. indah, cukup indah namun di sudut hati ini ada sisa kegelisahan. ada warna hitam. warna dosa. ini yang harus aku singkir.

aku sudah mula mengeluh. ikot jalan tegak prinsip aku, tak mungkin aku akan teruuuuuuuuussssss mengeluh..

sampai bila aku mampu mengeluh. titik noktah perlu diletakkan. secepat yang mungkin?

satu lagi tanda soal. timbang taranya:

1- yang manis perlu disimpan
2- yang kelat harus dibuang
3- yang manis kelat itu menyihatkan (kalau chocolate)
4- yang manis dan terlalu manis hingga memudaratkan ini jatuh hukum apa ya? wajib dibuang kah?

aku belom lemas lagi. aku pandai berenang. tapi aku tak nampak kesudahan..