31 May 2010

dunia komik cam bagus ???!!!

dunia komik mampu buat aku khayal dalam dunia fantasi yang dijanjikan hebat oleh pengkarya. ok aku secara tulus dan jujur aku tidak obsessed dengan komik. ape barang kalau Bidadari Besi obsessed dengan komik kan..bukan tidak obsessed , aku gemar saje.. XD tak macam otaku or otakmu.. hahaha

haha.. penipu besar kalau aku tak penah mengadap komik 3 jam sehari berbanding buku biochem. penipu besar kalau dunia komik tak pernah buat aku jadi gile kentang kejap. antara komik yang aku hingat sampai skarang ofkos la Kijiya by Zint. the last komik aku bace.

aku prefer action komik rather than komik cintan cintun yang aksi ciom miom tak penah tak ada. tapi tak bermakna aku tak bace Hot Gimmick mahupun Bodyguard atau eagerly tak sabar-sabar tunggu Ice Cream Man.

kenapa komik? sebab komik boleh buat graph tensi aku terhadap Histology dan Organic Chemistry turun siket.

karya luar atau dalam negara? well kalau aku lah.. aku prefer Zint & Ben. kadang-kadang Mr Bear. dalam negara. sebab rase lebih dekat dan sense of belonging tu memang power lah.. ade kaitan ke? ntah. taram saje. :D


*pendekar laut - mata menawan*

influence? kawan-kawan aku semua gile kentang. first komik aku own sendiri ialah Doraemon mase umo 5 tahun. kah kah kah..

dulu mase kecik zaman men Nintendo Game Boy, aku suka bace komik translation dari China. macam Pendekar Laut la.. macam macam la yang karot marot tu. sumber? abangku sayang laa.. ha ha ha [aku ketawa besar!]

best tak aku mengarot pasal komik hari ini. tepok tangan sama2 weyh..

tak matang? haha . bukan tak matang. aku cuma tak nak menipu diri sendiri. aku tak berangan nak kawen pada umur setahun jagung.

Acap one of my buddy [ye ke...hahahaha], suggest aku komik Geng 5405 . karya virus-ac.


nanti nanti lah aku usya. aku tengah try nak mengadap Cambell balik nie.. ;)

Kisah empat orang siswa universiti - Brutal, Xerox, Thrasher dan Icchan yang tinggal sebilik di hostel. Sikap yang berbeza menghasilkan seribu ragam yang pasti mencuit hati di samping memeningkan kepala! Selaku siswa, mereka bukan sahaja menghadapi masalah biasa seperti kehabisan duit loan, assignment tak siap dan masalah aweks, namun perangai masing-masing turut menambah masalah yang sedia ada! Mampukah mereka mengharungi hari-hari sebagai pelajar apabila mempunyai teman sebilik yang menyusahkan?!

review :  boleh dipertimbangkan.