6.5.10

aku janji aku swing lagi

bukan saye

aku ingat lagi
aku rajen swing malam-malam.
sebab aku dah besar.
bukan kanak-kanak ribena swing, petang-petang dengan muka comot sambil makan ice cream.
main buaian malam-malam. angin sejuk. depan rumah aku ada padang + playground.
selalu saja bulan bulat penuh warna putih atau kekuningan teman aku.
bulan tahu aku perlu ditemani.
aku kan remaja masa tuh. krisis jiwa yang tak pernah tenteram.

satu malam yang indah.
& malam terakhir aku swing baru-baru ini.
oh aku masih ingat, swing kat padang tu aku bule nampak Kolumpo stret depan mata aku.
menara kembar klcc macam batu nisan tu aku bule nampak.
canteq malam-malam. macam kunang-kunang.
canteq.
oh malam yang hening tu angin hembus kuat. 
aku makin sejuk. aku tak pakai sweater plak. kulit tebal la kunun.
entah bila masa, kusyuk tengok Kolumpo,
around 11.15 pm masa tu.

aku dengar petikan gitar. rapat di belakang.
gitar kapok.

terpana.terkezoootttt.
mak aihhh.....sapo la meneman malam2 begini??????
aku toleh ke belakang.perlahan je...

ta da!!!
seorang lelaki berkulit cerah, memakai t-shirt putih, seluar pendek kotak-kotak paras lutut sedang duduk di atas jongkang jongkit.
ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.......................................aku sengeh!!
lega la.. huuuuu~~~
lelaki tu macam cina. young chinese man.
nyanyi lagu omputih. 

aku tatau plak ni port dia. selama ni dia tade pon.

aku garu kepala. yang memang gatal.

aku pun swing macam biasa. sambil dengar pelat cina nyanyi lagu omputis.
syok. nyamuk pon tarak.

"tak nak balik lagi ke? hari da jauh malam.."

ada suara . tapi jauh saja.

macam kena halau. adeh~.. dia tahu aku manusia kot. 

aku pon angkat kaki. 
satu
dua
tiga
.............................................
"nanti saya datang mau swing lagi!"

:))

apek cina main lagu zee avi 
miahahahahaha..